درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 35
بازدید هفته : 246
بازدید ماه : 424
بازدید کل : 31430
تعداد مطالب : 112
تعداد نظرات : 310
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


باربی ناز
باربی
شنبه 17 فروردين 1392برچسب:, :: 10:46 AM ::  نويسنده : باربی ناز       

 مغزی جوان برای همیشه


زمانیکه به 30 سالگی می رسیم، مغزهای ما آهسته و ثابت، مسیر یک منحنی نزولی را در پیش می گیرند. اما این تنزل شناخته شده یک عارضه جانبی غیرقابل فرار نیست، بلکه اخیرا گفته می شود شما می توانید با روشهایی تغییرات مربوط به افزایش سن را خنثی کنید. روشهای ساده ای که فعال بودن شما را تضمین کند و نیروی ذهنی تان را قوی نگه دارد.

وقتی در اینترنت جستجو می کنید، مراکز کلیدی در مغزتان را که کنترل تصمیم گیری و استدلال آوری پیچیده را کنترل می کنند، درگیر می کنید. این کلیک های کوچک گاهی از خواندن نیز محرک تر است.

جستجو در اینترنت مدارهای عصبی را استفاده می کند که در هنگام خواندن فعال نیستند. استفاده بیشتر از گوگل که برای جستجو هدفمند تر است، چرخه های قوی تری در ذهن شما می سازد. پیشنهاد: برای مثال چند روز در هفته به مدت 20 دقیقه در اینترنت به دنبال مطالبی بگردید که همواره میخواستید بیاموزید، هر چه که باشد! درباره بازیگران، موسیقی یا فعالیت مغزی!

بله، ورزش! ورزش می تواند زوال عقل را بخوبی به تاخیر بیندازد. اما می دانید که ورزش منظم می تواند زوال عقل را کاملاً معکوس کند؟ طبق تحقیقات تمرینات ایروبیک سرعت و شفافیت تفکر را بسیار بالا برده و همچنین بافت نسج مغز را زیادتر میکند.

پیشنهاد: سه بار در هفته به مدت 50 دقیقه پیاده روی تند انجام دهید تا این تاثیر بر شما ایجاد شود. برای نتیجه بهتر در پارک یا مکان پر درخت اینکار را انجام دهید زیرا تاثیرش 20 درصد بهتر خواهد بود.

مسواک زدن به وضوح با سلامت مغزی ارتباط دارد. این نتیجه پس از مطالعه بر روی هزاران فرد بین 20 تا 59 ساله انجام شده است و مشخص شد بیماریهای دندان و لثه با بدترین بیماری های مغزی در سنین کهولت ارتباط دارد. پس به توضیه های دندان پزشکتان توجه کنید، هر روز مسواک حداقل یکبار و هر بار حداقل 2 دقیقه مسواک زدنتان طول بکشد.

تا جای ممکن از نوشیدن مشروبات الکلی بپرهیزید، با افزایش مصرف الکل، حجم مغز کاهش می یابد، و این مشکل در زنان بیشتر است زیرا زنان جثه کوچکتری دارند و بیشتر در معرض این خطر قرار می گیرند.

مصرف زغال اخته سرعت عملکرد مغز را افزایش می دهد و باعث رشد سلولهای هیپوکامپوس می شوند. زغال اخته را همراه با غلات یا ماست مصرف کنید و برای فصلهای بعد فریز کنید..

با سودکو 10 سال جوانتر شوید! سودوکو سرعت انتقال و تصمیم گیری در مغز را به نحو عجیبی افزایش می دهد، اول می توانید با پازل ها و جدولهای ساده که در تمام فروشگاه ها هست شروع کنید تا در سودوکو حرفه ای شوید!

مدیتیشن نیز بر بهبود سلولهای خاکستری مغزتان اثر می گذارد و بر رشد مناطقی از مغز که مخصوص کنترل حافظه، زبان و حواس است اثر مثبت دارد. با 15 دقیقه مدیتیشن در روز شروع کنید، مثلا در ساعت ناهار یا قبل از ترک محل کار، راست بنشینید، چشمها را ببندید، و به هر چیزی که در زمان حال حسش می کنید، تمرکز کنید. چه صدای پرنده ای در دوردست باشد چه صدای تنفس تان.

 

10 پيشنهاد ويژه براي تقويت مغز


۱/ کاری انجام دهید
دانشمندان بر این باورند که نرمش های هوازی منظم می تواند ساده ترین و مهم ترین راه برای سلامتی طولانی مدت مغز باشد. در حالی که قلب و ششها واکنشی سریع نسبت به دویدن بر روی دستگاه دوی ثابت نشان می دهند، مغز هم به آرامی با هر قدم قعالیت میکند. برای سلامت دائمی مغز، روزانه حداقل
۳۰ دقیقه فعالیت جسمانی (دویدن و نرمش های هوازی) می تواند نقش شایان توجهی داشته باشد.

۲/ متعادل بخورید
انرژی بسیار زیاد یا انرژی بسیار کم خللی بزرگ در کارایی مغز ایجاد میکند. رژیم غذایی تشکیل شده از مواد قندی کم با فیبر بالا و چربی و پروتئین معمولی بسیارآرام تر از غذاهایی با میزان قند بالا (مانند شیرینی جات و نشاسته) در بدن تجزیه میشوند. سرعت ثابت و ملایم هضم در روده مقدار انرژی بیشتری را به مغز می رساند، و باعث بهینه‏سازی سوخت و ساز در ارگانهایی شوند که می توانند در سلامتی طولانی مدت نقش بسزایی داشته باشند.

۳/ مراقب رژیم غذاییتان باشید
در حالی که پرخوری فعالیت مغز را کند میکند و در طولانی مدت باعث وارد آمدن به مغز می‏شود، کمبود کالری هم می تواند اثر مشابهی را بر مغز گذارد. رژیم های غذایی مفرط می تواند باعث طولانی شدن برخی دردها در بدن و در نتیجه سلب آسایش شوند، احساسی که باعث اعتیاد افراد به لاغر ماندن (
anorexia) (ترس از چاق شدن) شود. بسیاری از مطالعات رژیم های غذایی مفرط را با حواس پرتی ، اختلال در حافظه و پریشانی مرتبط می دانند.

۴/ مراقب بدن خود باشید
بسیاری از بیماری های قابل پیشگیری مانند دیابت نوع دوم، چاقی، فشار خون و… می توانند تاثیر بسزایی در پیر شدن مغز داشته باشند. فعال و سالم نگه داشتن سیستم گردش خون با کارهایی از قبیل سیگار نکشیدن و عدم استفاده از چربی های اشباع شده مانع از پیری زودرس مغز میشود.

۵/ از استراحت و آرامش لذت ببرید

در زمان استراحت و رویا، خاطرات به آرامی مرور میشوند، بعضی دور ریخته میشوند و بعضی ذخیره می شوند..... مطالعات نشان می‏دهند وقتی دچار کمبود خواب هستیم، پروتئینی که سیناپس‏ها (محل تماس دو عصب) را شکل می دهد توانایی کافی برای تفکر و فراگیری را از دست می‏دهد، علاوه بر این خواب ناکافی با فراموشی در ایام کهولت رابطه مستقیم دارد.

۶/ از قهوه تان لذت ببرید
تحقیقات نشان داده است که استفاده منظم از کافئین از مغز محافظت می کند. بر اساس یک مطالعه علمی
۲ الی ۴ بار سرحال آمدن بعد از خستگی در یک روز می تواند به کاهش فراموشی کمک کند و ۳۰ تا ۶۰ درصد از بروز آلزیمر پیشگیری کند. اینکه آیا کافین موجود در چای و قهوه باعث رفع خستگی میشود یا آنتی اکسیدان موجود در آنها هنوز مشخص نیست اما قهوه باعث افزایش سطح هوشیاری در این بعد از ظهر و چند سال بعد میشود.

۷/ ماهی بخورید
براساس تئوری های جدید وجود ماهی در رژیم غذایی انسانها می تواند نقش بسزایی در تقویت حافظه انسانها داشته باشد. اسیدهای چرب مورد نیاز مانند امگا
۳، برای ساختمان مغز مهم بشمار می آیند و تاثیر آنها برای درمان بیماری های مغزی بسیار موثر است. مطالعات انجام گرفته بر روی تاثیر مکمل امگا ۳ نتایج جالبی را به همراه داشت که نشان می داد امگا ۳ دربرخی دیگر از منابع غذایی مانند تخم کتان، ماهی ها و برخی از حیوانات علف خوار نیز یافت می شود.

۸/ خونسرد باشید
استرس تاثیر بد و مخربی روی مغز می گذارد و با ترشح هورمون‏های خطرناکی در ناحیه‏ی هیپوکمپوس (
hippocampus) و سایر قسمت های مغز، حافظه را تحت تاثیر قرار می‏دهد. بعضی از دانشمندان بر این عقیده‏اند که داشتن یک زندگی متعادل و دنبال کردن فعالیت های آرامش بخش مانند یوگا، حضور در اجتماع و انجام فعالیت‏های هنری می تواند روند فراموشی بر اثر کهولت سن و پیری مغز را به تاخیر بیاندازد.

۹/ از مکمل ها استفاده نکنید
اخیرا استفاده از مکمل ها به وسیله برای جبران کاستی‏ها تبدیل شده اند، استفاده از مکمل های آشنا برای ما مانند مولتی ویتامین ها تنها نوعی هدر دادن هزینه است. دارو های مکملی مانند (
ginkgo) و (melatonin) امروزه از نظربسیاری از افراد به سطل های زباله تعلق دارند. علیرغم منشا طبیعی، اینگونه داروها فاقد عوارض جانبی نیستند، عوارضی مانند: فشار خون بالا، مشکلات گوارشی، مشکلات باروری و افسردگی. برای انسانهای سالم داروی (ginkgo) هیچ تاثیر مثبتی ندارد و گاها تاثیر دارونماها از این گونه مکمل ها بیشتر است.

۱۰/ مغز را به چالش بکشید
حل یک جدول، بازی فکری یا تست هوش به عنوان سوالات هوش و محرک مغز به شما کمک میکنند تا همیشه ذهنی جوان و سالم داشته باشید. هرچند که کمبود سواد عامل موثری در کاهش حواس و کمکاری ذهن است. هرچه بیشتر برای یادگیری تلاش کنید، ذهن شما برای دوران کهولت آماده‏تر و جوانتر خواهد بود. کلید کار میتواند انجام یک کار چالشی جدید مانند حل یک پازل جدید و سرگرم کننده باشد.

 

 

درآخر هم برای این مطلب نظر بدین



شنبه 26 اسفند 1391برچسب:, :: 11:26 PM ::  نويسنده : باربی ناز       
روش های مراقبت از ترک پاشنه پا

روش های مراقبت از ترک پاشنه پا

برخی از ترك های پاشنه پا به خاطر زمینه های ارثی و برخی دیگر نیز به دلیل عفونت های قارچی مزمن ایجاد می شود.

خـطر ابتـلا به عفونت قارچی به خاطر استفاده از كفش های تـنگ، وجود رطوبت طولانی مدت پوست یا انجام جراحـات كوچك پوست یا ناخن افزایـش می یابد.

هر چند بسیاری از پوتین ها، پا را گرم می كند اما این كفش ها مقدار عرق پا را افزایش می دهد درحالی كه در این شرایط نپوشیدن جوراب باعث می شود كه هیچ چیزی برای جذب این عرق وجود نداشته باشد.

پوست قسمت پاشنه پا ضخیم است و به دلیل خشكی در آن ترك ایجاد می شود، برای برطرف كردن این حالت لازم است از نرم كننده ها مانند وازلین طبی استفاده شود و در كنار آن با پوشاندن پاها، آن ها را از آسیب ها حفظ كرد.

در این شرایط پوست كف پا، كلفت و ترك ترك می شود و موقع راه رفتن آزار و اذیت فرد را به دنبال دارد كه در این صورت افرادی كه دچار این بیماری هستند باید به ریشه بیماری توجه كرده و بیماری را درمان كنند.

تشخیص اینكه ترك پاشنه پا به دلیل بیماری است یا خیر با پزشك است و برای تشخیص این بیماری، آزمایش قارچ و یا نمونه برداری بافتی انجام می شود.

جهت درمان پاشنه ترک خورده محل ترک را ۱۰ دقیقه در آب ولرم قرار داده و پس از نرم شدن پوست قسمت مرده پوست را با سنگ پا یا تیغ ریش تراش بتراشید تا به پوست زنده (قرمز ) برسید.سپس چند نوبت در روز به آن وازلین بمالید و روزی سه نوبت از پماد کلوبتازول استفاده نمایید.



پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:, :: 10:13 AM ::  نويسنده : باربی ناز       

 

 

 



یه شب سه نفر اشتباهي دستگير ميشن و در نهايت ناباوري به اعدام روی صندلی الکتریکی محکوم ميشن....

نوبتِ نفر اول میشه که بشینه روی صندلی. وقتی میشینه میگه : من توی دانشگاه , رشته خداشناسی خوندم و به قدرت بی پایان خدا اعتقاد دارم .... میدونم که خدا نمیذاره آدم بیگناه مجازات بشه ....

کلید برق رو میزنن ... ولی هیچ اتفاقی نمیفته ....

به بی گناهیش ایمان میارن و آزادش میکنن ...
نفر دوم میشینه روی صندلی و میگه : من توی دانشگاه حقوق خوندم ....

به عدالت ایمان دارم و میدونم واسه آدم بی گناه اتفاقی نمیفته ...

کلید برق رو میزنن و هیچ اتفاقی نمیفته ...

به بی گناهی اون هم اعتقاد میارن و آزادش میکنن ....

نفر سوم میاد روی صندلی و میگه : من توی دانشگاه , رشته برق خوندم و به شما میگم که وقتی این دو تا کابل به هم وصل نباشن هیچ برقی وصل نمیشه به صندلی

خوب بقيه داستان هم مشخصه، مسوولين زندان مشكل رو ميفهمن و موفق به اعدام فرد ميشن 
 ....

نتيجه: لازم نيست همه جا راه حل مشكلات رو عنوان كنيد 
 

 



سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 11:33 AM ::  نويسنده : باربی ناز       

OLEA-CRAT

اشکال دارویی :

پودر در بسته های ۱۰۰ گرمی

  موارد مصرف :

اولئاکرات در درمان زیادی فشار خون بکار می رود

 اجزاء فرآورده :

اولئاکرات از مجموعه گیاهان زیر تشکیل شده است

 ۱- برگ زیتون                 ۳۲/۵%                  Olea europaea

 ۲-میوه سرخ ولیک           ۳۲/۵%                 Crataegus microphilla

3-میوه قره قات               ۲۰%                     Vaccinium arctostaphylos

 ۴-میوه عناب                  ۱۰%                      Zizyphus vulgaris

5-برگ پونه                    ۵%                        Mentha pulegium

 

مواد موثره :

فلانوییدها ، پروسیانیدین ها ،‌اولئوروپئین

 آثار فارماکولوژیک و مکانیسم اثر :

اثرات قلبی – عروقی این فرآورده به ترکیبات فلاونوییدی موجود در کراتاگوس آن بخصوص پروسیانیدین ها نسبت داده شده است . مطالعات در انسان و در آزمایشگاه نشان داده است که اولئاکرات باعث افزایش جریان خون کرونر ، افزایش جریان خون محیطی ( در سر ، عضلات اسکلتی و کلیه ) کاهش جریان خون محیطی ( در پوست و دستگاه گوارش ) کاهش مقاومت محیطی و کاهش فاشر خون می گردد .

 بررسی های انجام شده نشان داده است که اولئاکرات احتمالا با اتساع عروق خونی موجب کاهش فشار خون می گردد .

 مقدارمصرف :

روزی ۲ تا ۳ بار هر بار یک قاشق غذا خوری از اولئاکرات را در یک لیوان آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه دم کرده پس از صاف نمودن میل نمایند .

 موارد احتیاط :

بیماران تحت درمان با داروهای قلبی – عروقی به اثرات فارموکولوژیک کراتاگوس حساس تر می باشند . بنابریان مصرف این فرآورده در موارد فوق باید با احتیاط صورت گیرد .

 عوارض جانبی :

با مصرف فرآورده های حاوی کراتاگوس عوارضی نظیر تهوع ، خستگی ؛‌تعریق و راش های جلدی ( روی پوست ) گزارش شده است .

 مصرف مقادیر زیاد این فرآورده ممکن است باعث مسمومیت و ایجاد ( برادیکاری و دپرسیون تنفسی ) شود .

منبع:سایت آموزشی وعلمی و مدرسه پیامکی

 

 



دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:, :: 12:14 AM ::  نويسنده : باربی ناز       


اگر بتوانی بخندی،آموخته ای که چگونه نیایش کنی
هنگامی که هر سلول بدن تو بخندد،هر بافت وجودت از شادی بلرزد،
به آرامشی عظیم دست می یابی!
کسی می تواند بخندد،
که طنز آمیزی و تمامی بازی زندگی را می بیند.
کوتاه ترین راه برای گفتن دوستت دارم لبخند است!
شادی اگر تقسیم شود،دو برابر می شود!
غم اگر تقسیم شود،نصف می شود!
همیشه با دیگران بخندیم و هرگز به دیگران نخندیم!
یادت باشه!انسان های خندان و شاد به خداوند شبیه ترند!
کمی موسیقی گوش کن،برقص،بخند(حتی به زور)،
آنگاه بنشین و نظاره کن آثار شگرف همین حرکات به اصطلاح اجباری را!
فراموش نکن!همین لحظه را،اگر گریه کنی یا بخندی!
بالاخره می گذرد،امتحان کن!
بهشت یعنی،شادی،خنده،سرور و شعف



دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:, :: 11:46 PM ::  نويسنده : باربی ناز       

سکوتِ من هیچگاه نشانه ی رضایتم نبود ...
من اگر راضی باشم با شادی میخندم !

سکوت نمی کنم
****************************
انسان کلاً موجودیه که وقتی خرش از پل بگذره همه چی یادش میره

اونی هم که اینو قبول نداره خرش هنوز روی پله...
***************************
وقتی با همسرم بیرون میریم من هميشه دست همسرم رو در دستم ميگيرم،نه از بابت محبّت زیاد ازین بابت که اگه رهاش كنم ميره خريد
**************************
گشت ارشاد به دختر: دختركجا ميری؟

دختر: ميرم آرايشگاه، مو رنگ كنم، فرنچ كنم، برنز كنم، خوشگل بشم بعد ميام تو منو بگیر.

*************************
با ارزش ترین پول دنیا "تومن" شناخته شد، چون هم تو هستی توش، هم من
*************************
 
بعضی ها،طواف نمی کنند،
فقط خدا رو دور می زنند.
*************************
من موندم اگه زندان نبود،از دست این همه آزادی باید به کجا پناه می‌بردیم؟!
*************************
حتی اگه گاو هم باشی ، در صورتی که در جای مناسب قرار بگیری ، کسانی پیدا می شوند که تو را بپرستند!!
**************************
روزانــه هزاران انســان به دنیــا می آینـــد ..

امــا نسل " انســانیت " در حال انقــراض است!

نظظظظظظظظظظظظظظظرررررر یادتون نره



یک شنبه 13 اسفند 1391برچسب:, :: 3:40 PM ::  نويسنده : باربی ناز       


 
 براي مطلع شدن از ميزان جريمه‌هاي رانندگي‌شان فقط كافي است كد 17 رقمي اي كه پشت كارت خودرو به صورت عمودي درج شده را به شماره 30005151 پيامك كند تا در كوتاه‌ترين زمان مبلغ و تعداد جريمه برايش ارسال شود.

 ماجرا از اين قرار است كه وقتي با ارسال كد 17 رقمي پشت كارت خودرو از مبلغ جريمه رانندگي‌تان مطلع شديد و هيچ اعتراضي هم به آن نداريد و تصميم گرفته‌ايد كه مانند يك شهروند قانونمدار در اولين فرصت جريمه‌تان را پرداخت كنيد، خوب است بدانيد كه براي گرفتن پرينت خلافي و پرداخت جريمه لازم نيست به دفاتر پليس + 10 مراجعه كنيد.

امتحان كنيد، فقط كافي است همان كاري را كه براي اطلاع از تعداد و مبلغ جريمه رانندگي‌تان انجام داديد دوباره تكرار كنيد، ولي اين بار يك ستاره (*) هم به آخر كد 17 رقمي پشت كارت خودرو اضافه كنيد و آن را به شماره 30005151 پيامك كنيد.

تعجب نكنيد، حالا شناسه قبض و شناسه پرداخت هم برايتان ارسال مي‌شود كه مي‌توانيد براحتي از طريق دستگاه خودپرداز بانك‌ها يا به صورت اينترنتي جريمه‌تان را پرداخت كنيد.

به اين ترتيب هم قبض جريمه‌تان را قبل از اين‌كه دوبرابر شود پرداخت كرده‌ايد، هم وقت‌تان در شلوغي دفاتر پليس + 10 هدر نرفته است و هم براي پرداخت قبض جريمه مجبور نشده‌ايد با انجام يك سفر درون‌شهري اضافي، شما هم سهمي در ترافيك و آلودگي هوا داشته باشيد.

لطفا حتما نظر بدین



شنبه 12 اسفند 1391برچسب:, :: 1:3 PM ::  نويسنده : باربی ناز       

 

 

بهترین منبع طبیعی ویتامین دی اشعه ماوراء بنفش خورشید است (که متاسفانه علت اصلی سرطان پوست هم می باشد) اما با قرار گرفتن متعادل در معرض نور خورشید می توان از دریافت کافی ویتامین دی و عدم ابتلا به سرطان پوست اطمینان حاصل کرد.
 
تنها 5-10 درصد از میزان ویتامین دی مورد نیاز را می توان از خوراکی ها بدست آورد.

 

 
کمبود ویتامین دی در زنان مشکل زا تر است.
 
 
 
علائم کمبود ویتامین دی
 

- 
افسردگی
 
-
تغییر خلق و خو

خستگی مفرط
 
- خواب آلودگی در طول روز
 
ضعف ماهیچه ها
 
مشکلات دیداری
 
در کودکان ایجاد نرمی استخوان (ریکتز یا راشیتیسم) می کند و در بزرگسالان استیومالاسی
 
- کمبود ویتامین دی می تواند در ابتلا به سرطان روده بزرگ، سینه، تخمدان و مثانه نقش داشته باشد.
 
 
 
افراد با ریسک بالاتر برای کمبود ویتامین دی
 
 
 
افراد با رنگ پوست تیره
 

کودکانی که با شیر مادر تغذیه میشوند (با اینکه شیر مادر بهترین غذا برای نوزادان است اما به میزان کافی ویتامین دی ندارد. و از انجا که جنین ویتامین دی را از بدن مادر دریافت می کند اگر مادر کمبود ویتامین داشته باشد نوزاد نیز دچار کمبود خواهد بود
 
افراد بالای 50 سال (پوست و کلیه نمیتواند ویتامین دی کافی تولید کنند
 
افرادی که بیشتر روز را در محیط های سر بسته به سر میبرند به دلیل شرایط جسمی یا کاری
 
 
افراد با شرایط یا بیماری های خاص که متابولیسم ویتامین دی را تحت اثر قرار میدهد (مانند چاقی، بیماری کبد پیشرفته، بیماری های کلیوی، بیماری هایی که باعث سوء جذب چربی میشود مانند cystic fibrosis و coeliac disease و بعضی داروها که ویتامین دی را از بین میبرد مانندrifampicin  و بعضی  anticonvulsantها)
 
 
 
تشخیص
 
تشخیص کمبود ویتامین دی با یک آزمایش خون امکان پذیر است
 
 
 
درمان
 
استفاده ازمكمل ویتامین دي3
 
 
قرار گرفتن در تابش نور خورشید
 
ویتامین دی کافی را نمی توان به تنهایی با رژیم غذایی بدست آورد. تنها بعضی خوردنی ها (مانند ماهی و تخم مرغ) به طور طبیعی حاوی ویتامین دی هستند. مارگارین و بعضی از شیرها هم افزودنی ویتامین دی دارند، اما  اغلب افراد تنها 5-10 درصد میزان ویتامین دی مورد نیازشان را از خوردنی ها بدست میاورند.
 
بهترین منبع طبیعی ویتامین دی اشعه ماوراء بنفش خورشید است، با قرار گرفتن متعادل در معرض نور خورشید می توان از دریافت کافی ویتامین دی.
 
برای اغلب افراد گرفتن اشعه یو-وی تنها چند باردر هفته  به مدت  15 دقیقه کفایت می کند تا میزان لازم ویتامین دی برایشان تامین شود. هرچند، افرادی که به طور طبیعی پوست تیره تر دارند 1 تا 6 برابر بیشتر از میزان میانگین باید آفتاب بگیرند.
بهترین زمان هم برای آفتاب گرفتن زمانی هست که میزان اشعه ماورا بنفش کمتر باشه. از این سایتhttp://www.uvawareness.com/  میتونید میزان تابش این اشعه را در زمان های مختلف برای شهرتون پیدا کنید.
 
 
نظر یادتون نره
 

 



یک شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, :: 1:33 AM ::  نويسنده : باربی ناز       

دقت كنيد كه اگر درحين رانندگي در شب مورد اصابت تخم مرغ به شيشه جلو
قرار گرفتيد از زدن برف پاك كن و پاشيدن آب به شيشه بپرهيزيد!! زيرا تخم
مرغ با آب مخلوط شده و بصورت يك مخلوط شيري تبدیل مي گردد كه تا 92.5
درصد ديد شما رااز بين مي برد سپس شما مجبور به توقف در كنار جاده ميشويد
و در اين موقع تبديل به يك قرباني براي دزدان خواهيد شد...! اين يك تكنيك
جديد مورد استفاده توسط دزدان است و اخيرا سه مورد از اين گونه سرقت در
جاده هاي اطراف تهران گزارش شده است. لطفاً قضيه را جدي بگیرد 

 

نظر نظر 



دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, :: 1:0 PM ::  نويسنده : باربی ناز       

 

چه کسی "گ چ پ ژ" را به نوشتار پارسی وارد کرد؟

یعقوب لیس (لیث) صفاری
سردار قدرتمندی که با اعراب مقابله کرد و از جمله کارهای بزرگی که انجام داد این بود که گروهی از ادبای آن زمان را به حضورش خواست و به آنها دستور داد که برای "گ چ پ ژ " که در نوشتار پارسی هنوز وجود نداشت و فقط در گفتار به کار میرفت شکلی در نظر بگیرند و به جامعه ی پارسی معرفی کنند و آن را گسترش دهند که آنها نیز پس از مدتها کار که البته به این دلیل طولانی شد که یعقوب درگیر جنگها بود و نتوانست از آنها بازخواستی بکند ، در نهایت به خاطر اینکه زیاد فرم الفبا تغییر نکند و راحت این چهار حرف در زبان پارسی جا بیافتد به حرف "ج" دو نقطه اضافه کردند و شد "چ" و به حرف "ز" دو نقطه اضافه کردند و شد "ژ" و به حرف "ب" دو نقطه اضافه کردند شد "پ" و به حرف "ک" یک سرکش اضافه کردند و شد "گ" و اینگونه کلمات اصیل ایرانی جای خود را پیدا کرد و زبان پارسی هر چه بیشتر شکل گرفت و ماندگار شد
جالب است که بدانید عربها به این چهار حرف میگویند الجیم الفارسی و الکاف الفارسی و ..

نظر یادتون نره



یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:, :: 11:55 PM ::  نويسنده : باربی ناز       

------  ------
زمانی که خاطره هایتان از امیدهایتان قوی تر شدند ، روزگار افولتان در راه است . . .
----- ----
برخی آدمها به یک دلیل از مسیر زندگی ما می گذرند که به ما درسهایی بیاموزند که اگر می ماندند هرگز یاد نمی گرفتیم
------ ------
اگر میخواهی دروغی نشنوی ، اصراری برای شنیدن حقیقت مکن . . .
-----  ------
آدم ها مثل عکس ها می مونند: زیاد بزرگشون کنی ، کیفیتشون میاد پایین
------ ------
کسانی که پشت سرتان حرف می زنند ، دقیقا به همانجا تعلق دارند، پشت سرتان
------  ------
وقتی به یکی زیادی تو زندگیت اهمیت بدی ؛ اهمیتتو تو زندگیش از دست میدی … . به همین راحتی …
------ -----
« در عجبم از زنان که از خدای به این بزرگی فقط یک شوهر می خواهند و از شوهر به این درماندگی همه دنیا را!!»
شکسپیر
------ ------
به اندازه ی باورهای هر کسی ؛ با او حرف بزن …. بیشتر که بگویی ، تو را احمق فرض خواهد کرد …!!!
------ ------
اگر موفق شدید به کسی خیانت کنید،آن شخص را احمق فرض نکنید. بلکه بدانید او خیلی بیشتر از انچه لیاقت داشته اید به شما اعتماد کرده است..
------    -----
چه دوستم داشته باشی و چه ازمن متنفر باشی در هر صورت بهم لطف میکنی چون اگه دوستم داشته باشی تو قلبت هستم و اگه ازم متنفر باشی تو ذهنتم
(شکسپیر)
 
 



شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, :: 4:21 PM ::  نويسنده : باربی ناز       

 

بی سوادان قرن ۲۱ کسانی نیستند که نمی توانند بخوانند و بنویسند ، بلکه کسانی هستند که نمی توانند آموخته های کهنه را دور بریزند و دوباره بیاموزند …
الوین تافلر
--------
نعره هیچ شیری خانه چوبی مرا خراب نمی کند، من از سکوت موریانه ها می ترسم.
------  ------
به شخصیت خود….. بیشتر از آبرویتان اهمیت دهید.. زیرا شخصیت شما… جوهر وجود شماست.. و آبرویتان… تصورات دیگران نسبت به شماست
------  ------
باران که میبارد همه پرندها به دنبال سر پناهند اماعقاب برای اجتناب از خیس شدن بالاتراز ابرهاپرواز میکند این دیدگاه است که تفاوت را خلق میکند…
------  ------
گورستان ها پر از افرادی است که روزی گمان می کردن که . . . چرخ دنیا بدون آنها نمی چرخد
------ ------
یک شمع روشن می تواند هزاران شمع خاموش را روشن کند و ذره ای از نورش کاسته نشود …
------  ------
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است . . .
------  ------
روزی برای بعضی آدم ها تنها یک خاطره خواهید بود… تلاش کنید که لااقل خاطره ای خوش باشید…
---- -----
تنها دو گروه نمى توانند افکار خود را عوض کنند: دیوانگان تیمارستان و مردگان گورستان.
وین دایر”
------ ------
کـــــــــــم بــاش از کم بودنت نتــــــــرس اونی که اگـه کم باشی ولــــــــت میکنه، همونه که اگه زیـــاد باشی حیفو میلت میکنه. . .
------ ------
یک درخت هرچقدر هم که بزرگ باشد با یک دانه آغاز میشود,طولانی ترین سفرها با اولین قدم.
(لائوتسه)
------  ------
انســـــــــانهاى بــــــزرگ ،دو دل دارنــــــــد ؛دلـــــى که درد مى کشـــــــــــد و پنهـــــــــــــــان است و دلـــــــــــــــى که میخندد و آشکـــــــــــــــار است.
------  ------

نظر یادتون نره

 



جمعه 4 اسفند 1391برچسب:, :: 11:56 AM ::  نويسنده : باربی ناز       

 

 

دانشمندان متعقدند که مغز انسان فقط به اول و آخر کملات توجه مکینه

برای هیمنه که شما تونستی این رو بخونی !!

 

 

حالا از اول بخون ببین چند تا غلط داری

 

 


حالا اگه غلط داشتی نظر بده

اگه نداشتی هم همینطور



چهار شنبه 2 اسفند 1391برچسب:, :: 12:50 AM ::  نويسنده : باربی ناز       

 


چگـونه به دوستـان خود نـه بگوییم؟!

 

 

دوست‌های واقعی همیشه در زمان نیاز همیار دوستان خود هستند. اما گاهی اوقات مجبور می‌شویم به انتظارات یا خواسته‌های دوستان خود «نه» بگوییم! در اینصورت چگونه می‌توانیم پاسخ منفی خود را به شکلی بیان کنیم که علاوه بر احترام متقابل، پایه‌های دوستی‌مان را نلرزانیم؟

برای نمونه، فرض کنید دوستی از ما بخواهد در یک تقلب بیمه‌ای به او کمک کنیم. او به هر دلیلی به پولی که می‌تواند با روش خودش از بیمه دریافت کند نیازمند است و از ما انتظار دارد به او در بدست آوردن آن پول یاری رسانیم. احتمالاً اغلب شما در چنین شرایطی گیر کرده‌اید که علاوه بر اینکه می‌خواهید به دوست خود کمک کنید، به درگیر شدن در یک مشکل حقوقی نیز تمایلی ندارید. پس چگونه باید از شر قضیه خلاص شوید و دوستی خود را نیز حفظ کنید؟ چگونه باید «نه» بگویید و دوستی را پابرجا نگه دارید؟

با دنبال کردن اصولی که در ادامه می‌خوانید، می‌توانید خودتان و دوستی‌تان را از شرایط مشابهی که دوستان‌تان عاملش هستند، محفوظ نگه دارید:

۱- مطمئن باشید کار درست را انجام می‌دهید. کژفهمی یا سوء تفاهم‌ها چندان عادی نیست؛ یک واژه یا عبارت، ممکن است از سمت افراد مختلف در شرایط متفاوت، با معانی مختلفی برداشت شود. دقت کنید که دوستتان دقیقاً چه درخواستی از شما دارد. توجه داشته باشید که انتظار او دقیقاً چیست و مطمئن شوید منظورش را فهمیده‌اید.

۲- مشکلات را از دوستی دور نگه دارید. اکنون به طور دقیق از خواسته نابجای دوستتان آگاه شده و مطمئن هستید که رغبت یا آمادگی کافی را برای انجام آن ندارید؛ اما نکته اینجاست که شما هنوز هم دوست او هستید. با این حال مراقب باشید که مشکل و رفاقت دو مبحث جداگانه هستند و نباید همزمان در بحث داخل شوند.

۳- در مورد خودتان حرف بزنید، نه در مورد دوستتان. برای مثال در خصوص مثال بیمه، خودتان را جای دوستتان بگذارید و بحث را به این شکل پیش ببرید: «اگر بحث حقوقی و قانونی‌اش را هم کنار گذاریم، برای من مایه خجالت است که از ‘دوستم’ در انجام یک ‘تقلب بیمه‌ای’ یاری بخواهم! حتی اگر چنین درخواستی از جانب دوستم هم قبول شود می‌تواند باعث از بین رفتن رفاقت‌مان شود.»
از به کار بردن عباراتی مانند «اگر مشکل مالی داری، می‌توانم به تو پول قرض دهم..» و موارد مشابه به شدت خودداری کنید. چون ممکن است از سمت دوست عزیز، مورد قضاوت و شماتت قرار گیرید.

۴- صریح، محکم و محترمانه بگویید «نه». نباید سست عنصری نشان دهید. دوست شما مستقیماً از شما درخواستی کرده که باید محکم و مستقیم جوابش را بدهید. پس اگر واقعاً نمی‌توانید در ازای درخواست نابجای دوستتان کمکی به بکنید، صریح و واضح به او بگویید «نه». مطمئن باشید دوستتان متوجه انتظار بیش از حدش می‌شود و دلگیری احتمالی او نشان از عکس‌العملی بچگانه خواهد بود.

۵- به دنبال نیاز اساسی دوست خود باشید. دوست شما واقعاً چه می‌خواهد که برای کمک به سراغ شما آمده است؟ با این فرض که دوست شما برای انجام یک تقلب بیمه‌ای نزد شما آمده، مشخص است که ‘پول’، نیاز اصلی دوست‌تان است.

۶- جواب مثبت را به موارد دیگر دهید. بهتر است دوستتان را در مسیری دیگر که فکر می‌کنید منطقی‌تر است، یاری دهید. حماقت و تنبلی را کنار بگذارید. رفاقت شما در خطر است. حتی اگر واقعاً نمی‌توانید کمکی به دوست خود بکنید، نشان دهید رفاقت‌تان با او برای شما مهم است. پس بی‌ریا و تا جایی که می‌توانید دوستتان را در سایر موارد یاری دهید.

 



سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, :: 3:0 PM ::  نويسنده : باربی ناز       

مفهوم اصطلاح زيرآب زدن

زیرآب ، در خانه های قدیمی تا کمتر از صد سال پیش که لوله کشی آب تصفیه شده نبود معنی داشت . زیرآب در انتهای مخزن آب خانه ها بوده که برای خالی کردن آب ،  آن را باز می کردند . این زیرآب به چاهی راه داشت و روش باز کردن زیرآب این بود که کسی درون حوض می رفت و زیرآب را باز می کرد تا لجن ته حوض از زیرآب به چاه برود و آب پاکیزه شود .

در همان زمان وقتی با کسی دشمنی داشتند. برای اینکه به او ضربه بزنند زیرآب حوض خانه اش را باز می کردند تا همه آب تمیزی را که در حوض دارد از دست بدهد .

صاحب خانه وقتی خبردار می شد خیلی ناراحت می شد چون بی آب می ماند .این فرد آزرده به دوستانش می گفت : « زیرآبم را زده اند. »

این اصطلاح که زیرآبش را زدند ریشه از همین کار دارد که چندان دور هم نبوده است